Žákovskou radu na naší škole tvoří vždy dva zástupci 5. až. 9. tříd.
Schází se jednou za 14 dní. Časový plán schůzek je vyvěšen na nástěnkách žákovské rady a viz níže
Schůzky budou probíhat o velké přestávce (9:40-10:00) v kuchyňce
Členové pracují ve stejném složení vždy po dobu jednoho školního roku pod vedením paní učitelky Martiny Králové
Žákovská rada je skupina zvolených zástupců tříd, která:
· zajišťuje komunikaci mezi žáky, učiteli, vedením školy a ostatními pracovníky školy
· pomáhá vytvářet pozitivní klima ve škole
· podporuje žáky školy a pomáhá jim
· spolupodílí se na dobrém jménu školy
Člen žákovské rady:
· má právo vyjádřit své názory a požadavky
· má právo být seznámen s výsledky řešení problémů a požadavků
· má povinnost účastnit se schůzek žákovské rady
· má povinnost předat informace své třídě
Žákovská rada ve školním roce 2024/2025 pracuje ve složení:
Příklady akcí ŽR:
1. Charitativní akce:
2. Soutěže:
3. Projektové dny:
4. Den otevřených dveří:
Z velkého množství problémů, které se životního prostředí týkají, si žáci vybrali téma dopravy. Žáci se shodli, že je to problematika, kterou mohou alespoň částečně sami ovlivnit.
Žákovská rada se 25. května, bez předchozího varování, postavila ke vchodu do školy a zjišťovala způsob dopravy u všech žáků. Příchozí vhazovali plastové víčko do barevně odlišených skleněných lahví. Zelenou barvu použili ti žáci, kteří přišli do školy pěšky, žlutou ti, kteří přijeli na kole (koloběžce), modrá připadla na autobusovou dopravu a červená na dopravu autem.
Z celkového počtu 325 dětí použilo k dopravě:
nohy - 186 dětí
kolo – 3 dětí
autobus (vlak) – 58 dětí
auto – 78 dětí
V následujících dnech vyučující se žáky o dané problematice diskutovali, zpracovávali pracovní listy na téma Vliv dopravy na životní prostředí, malovali dopravní prostředky, kterými se dopravovali jejich rodiče, prarodiče a zároveň kreslili současné dopravní prostředky.
Dále žákovská rada spolu s učiteli nabídla možnost, jak se 7. 6. dopravit do školy CYKLOBUSEM nebo PĚŠKOBUSEM. Pokud nevíte, co tyto výrazy znamenají, tak je to doprava na kole nebo pěšky v doprovodu učitelů.
A jak celá akce dopadla? Bohužel, ne moc slavně.
7. 6. jsme statistiku opakovali a zjistili, že autem přijelo dokonce o 25 dětí více. Malou náplastí byla doprava na kole. Do školy přijelo v daný den 13 dětí, což je o 10 více. Těmto statečným žákům, kteří vzali Den životního prostředí vážně, chceme poděkovat. Podle jejich ohlasů víme, že si jízdu na kole se školní taškou na zádech docela užili.
Z dané akce žákovská rada vyvodila závěr, že problémům spojeným s ochranou životního prostředí se chce nadále věnovat a v podobných akcích pokračovat.
A musíme jen chválit. Do akce se zapojilo opravdu velké množství dětí, a pokud snad někdo na barevné tričko zapomněl, tak pan učitel skočil do kabinetu TV a zapomnětlivce oblékl do „rozlišky“. Paní učitelky s dětmi zase obleky „vytunily“ o parádní kloboučky, čepičky, náramky a někteří odvážlivci dokonce neváhali obarvit svůj účes.
Letošní téma znělo: Hamburger na jakýkoliv způsob. Do vaření se zapojila tři družstva. Jedno dívčí a dvě chlapecká. Vůně z hamburgerů se linula celou školou. Akci výborně zorganizovala a moderovala trojice zkušených osmáků (Patrik Vrkoslav, Pavel Rynda a Vojtěch Suk).
Výsledky:
místo – Matěj Štěpánek, Jan Svoboda, Jakub Jakubec, 6. B
místo – Jiří Bambas, Tomáš Matějů, Lukáš Tichý, 6. A
místo – Sandra Němečková, Petra Mikolášková, Milada Dvořáková, 7. B
Do této akce se zapojil i pedagogický sbor, kdy byl požádán, aby vyplnil odpovědi na 40 otázek typu:
Při kterém sportu je nejméně zranění?
Který předmět nemáš ve škole rád?
Co je vyrobeno ze skla?
Nejčastější domácí mazlíček?
Páteční odpoledne si pak užili jak soutěžící, tak i pořadatelé.
Disciplíny, které na soutěžící připravili jejich starší spolužáci, byly následující: promenáda ve společenském oděvu, rozhovor s porotou a volná disciplína.
místo – Ines Hachemová, 2. A
místo – Verona Laštovková, 4. B
místo – Tereza Háková, 5. B
Mimořádné ocenění poroty získal Martin Kotouč z 5. A
V loňském školním roce nasbírali neuvěřitelných 318 kg a utržili 3 910 Kč. Žáci se rozhodli část výdělku, přesně 3 000 Kč, věnovat svému spolužákovi Mirkovi Piskačovi ze třetí třídy. Mirek je zdravotně hendikepovaný. Přes své postižení je Míra velmi sportovně aktivní a svým přístupem je vzorem pro řadu zdravých žáků.
V pátek 22. 9. 2017 se mladí fotbalisté sešli na školním hřišti a poměřili své fotbalové dovednosti. Nejúspěšnější byli kluci z 9. B, o druhé místo se svedl litý boj, který rozhodl až závěrečný penaltový rozstřel. V němž byli šťastnější žáci 8. A (rozhodující desítku proměnil M. Kypta), třetí skončila 8. B a bramborovou medaili si odnesla 7. A.
Žákovská rada ZŠ a MŠ Na Karlově pořádala v pátek 29. 4. 2017 akci nazvanou „Holka nebo kluk“. Chlapci se nastrojili do šatů, sukní, načesali si culíky a vyrazili do školy. Děvčata většinou volila kravaty, kšiltovky a některá se zkrášlila dokonce i nakresleným knírkem. Na výsledek akce se můžete podívat prostřednictvím přiložených fotografií.